Przez 58 lat Barbie była królową wszystkich świata lalek. Jednak za jej idealnym, plastikowym uśmiechem kryje się smutna prawda: w 2015 roku sprzedaż lalek barbie spadła o 14% i sukcesywnie nadal spada. Czy Barbie grozi utrata korony? Brytyjska dziennikarka i ekspert w dziedzinie handlu, Mary Portas, która jest... rówieśniczką Barbie, wyrusza w świat blondynek, by dowiedzieć się, czy dni królowej lalek są policzone.
W jaki sposób jedna z najbardziej znanych marek na świecie przetrwała prawie 60 lat? Czy dzięki temu, że Barbie starała się zawsze iść z duchem czasu, śledząc światowe trendy w modzie i urodzie? Czy jest jeszcze w stanie zdobyć nową generację fanek? Mary Portas zbada, co marka Barbie oznacza dziś dla małych dziewczynek, a co dla ich mam. Kto tak naprawdę stoi za spadającą sprzedażą? Czy to mamy feministki, obawiające się globalnej obsesji na punkcie ciała? A może Barbie jest po prostu zbyt staroświecka dla dzieci ogarniętych obsesją na punkcie iPada?
Mary będzie gościem honorowym na oficjalnej konwencji Barbie w Teksasie, gdzie w poszukiwaniu unikatowych lalek pielgrzymują tysiące kolekcjonerów z całego świata. Co sprawia, że Stanley, fanka Barbie, wydaje miesięcznie 30 000 dolarów na aktualizację swojej kolekcji liczącej ponad 3000 Barbie i Kenów?