Popularność w dobie Internetu zdobyć można podobno bez większego wysiłku. Ale czy setki tysięcy fanów na Facebooku to efekt przypadku? A może stoją za tym duże pieniądze i przemyślane działania? Dokument „Sfałszowana popularność" to historia o sławie w sieci i presji, by zaistnieć i być lubianym za wszelką cenę. Choćby przez 5 minut. Like it?
Przycisk „Lubię to" Facebook wprowadził, aby użytkownicy mogli wyrazić swoje zainteresowanie publikowanymi w serwisie treściami. Szybko jednak pojawiły się osoby, które dostrzegły w nowej modzie szansę na zysk. Właśnie wtedy narodziło się zjawisko zwane farmami „lajków". Reżyser Chris Atkins udaje się w podróż do Azji, gdzie odwiedza specjalne miejsca, w których opłacani pracownicy kreują popularność w Internecie. Pokazuje, jakie triki stosują specjaliści od marketingu z międzynarodowych korporacji. Manipulacje w social mediach, kupowanie „lajków", publikowanie fałszywych komentarzy i opinii o produktach, w tym świecie to codzienność. Witajcie w wirtualnej rzeczywistości, gdzie nic nie jest takie, jak się wydaje.
Zwiastun filmu dokumentalnego "Sfałszowana popularność"