Kolorowe, z mordką misia, w kształcie dinozaura. Słodkie, delikatne, kremowe – w tym odcinku prześwietlamy produkty spożywcze dla dzieci. Polskie 11-latki są w czołówce najgrubszych dzieci w Europie. Połowa je słodycze i pije słodkie napoje gazowane kilka razy w tygodniu. Co czwarte dziecko je fastfoody częściej niż raz w tygodniu. Tylko 1/5 zjada choć raz dziennie owoce i warzywa. Jednocześnie wydajemy rocznie ponad 2 miliardy złotych na produkty spożywcze adresowane do dzieci. Bez oporów płacimy za nie drożej, bo myślimy, że skoro „dla dzieci", to zdrowsze. Czy na pewno? A może producenci żywności bawią się z nami jak z dziećmi? Czy rzeczywiście dzieci muszą jeść co innego, niż dorośli? Za które produkty warto zapłacić więcej, a które to tylko marketingowa ściema? W tym odcinku nasza dietetyczka Anna Jelonek podpowie, jak oduczyć dziecko zajadania się słodyczami i sprawić, by pokochało warzywa.
A w „Wiem, co kupuję" ostrzymy pazurki na lakiery. Perłowe, matowe, brokatowe, holograficzne, we wszystkich kolorach tęczy. Zaraz po kremie do twarzy i specyfikach do demakijażu lakiery to najczęściej kupowany kosmetyk w Polsce. Bo za kilka złotych pozwala poczuć odrobinę luksusu. Kobiety malowały paznokcie już trzy tysiące lat temu woskiem pszczelim, czy henną. W Europie lakier pojawił się w XIX w., gdy odkryto jego podstawowy składnik - nitrocelulozę. Co jeszcze zawiera w sobie lakier? Czy warto płacić więcej czy wystarczy najtańszy? Po czym poznać, czy jest dobrej jakości? Jakich składników unikać, a jakich szukać? Słowem, jaki lakier kupić, by kusił, ale nie dusił?
W tym odcinku Kasia Bosacka odwiedzi fabrykę lakierów i zaprojektuje autorski lakier w swoim ulubionym kolorze.
EMISJA dziewiątego odcinka "Wiem, co jem i wiem, co kupuję" w niedzielę 26 lipca o godz. 21:00.
Powtórki odcinka:
poniedziałek, 27 lipca, 14:40
środa, 29 lipca, 21:55
czwartek, 30 lipca, 18:55
sobota, 1 sierpnia, 11:55