Duże firmy nagle stały się odpowiedzialne ekologicznie. A przynajmniej taki swój wizerunek chcą kreować. Na opakowaniach, w reklamach - wszędzie znaleźć można oznakowania świadczące o dbałości marek o naturę. Okazuje się, że konsumenci wybierając produkty, chętniej kupią ten pochodzący z firmy sprzyjającej środowisku, nawet jeśli będą musieli zapłacić więcej. Niektóre z działań podejmowanych przez koncerny poddają jednak pod wątpliwość ich proekologiczne stanowisko. Tzw. zielony marketing, czyli przedstawianie firmy w pozytywnym świetle jest trendem, który od kilku lat święci triumfy.
Teraz przyjrzymy się, czy faktycznie firmy, które mówią, że dbają o środowisko są proekologiczne. Okaże się, że jeden z banków, który w swojej kampanii reklamowej wykorzystuje wizerunek znanego aktora, który aktywnie działa na rzecz środowiska - Seana Connery oraz wraz z WWF wspiera niektóre działania organizacji, potajemnie finansuje projekty, które zagrażają środowisku na ogromną skalę.
EMISJA 4. odcinka "Tajemnic korporacji" w sobotę 15 lutego o godz. 23:15.
Powtórki odcinka:
środa, 19 lutego, 00:25