Główna zasada neuromarketingu brzmi: „Człowiek podejmuje podświadomie aż 90 procent decyzji”. Firmy prześcigają się w wymyślaniu sposobów podświadomego odziaływania na swoich klientów. Ich praktyki budzą coraz więcej kontrowersji. Wybrane dźwięki, kolory i zapachy pomagają kupującym podejmować decyzje korzystne dla wielkich koncernów.
Procter & Gamble umieścił w opakowaniach proszku do prania specjalną mieszankę perfum, która miała wzbudzać pozytywne odczucia w trakcie ich otwierania. Dzięki temu zabiegowi sprzedaż proszku wzrosła aż o 70 procent.
Kolejną powszechnie znaną firmą wykorzystującą neuromarketing jest McDonald’s.
Czy zabawa z ludzką podświadomością jest jedynie formą reklamy czy już manipulacją? Gdzie powinniśmy postawić granicę?
EMISJA drugiego odcinka "Tajemnic korporacji" w sobotę 1 lutego o 23:15.
Powtórki odcinka:
środa, 5 lutego, 00:25